It is the week number 6, counting our Corona-time (KW 19). What’s on this week?
- reading: How to change your mindset about quarantine
- writing: Corona-diary + Experiences in the corona-time
- grammar: The past progressive
- vocabulary: Unit 3, reading corner
Now let’s start!
Please remember to write your corona-diary daily an to work on your vocabulary book/quizlet on an daily basis as well.
Open a new document „KW 19 – E-GK 09 – family name name.docx“. Whenever you find the instruction (-> into your document), work with this document.
Monday, 4th May 2020: How to change your mindset about quarantine (reading)
- Read this text carefully: How to change your mindset about quarantine
- (-> into your document) Ein Mindset ist ein Bündel von Gedanken, die uns eher unbewusst bei bestimmten Themen kommen. Der Text führt 6 negative Gedanken an, die wir beim Thema Corona haben könnten. Gleichzeitig formuliert der Text 6 positive „Gegengedanken“. Lege unter der Überschrift „How to change your mindset about quarantine“ eine Tabelle an und fülle sie mit Hilfe des Textes in Englisch aus, etwa so:
negative mindset | positive mindset |
1) „It’s sad that I can’t go out and have fun“ | 1) „It’s great that my friends, family, and I are practicing good social-distancing to protect one another!“ |
2) | 2) |
3) | 3) |
4) | 4) |
5) | 5) |
6) | 6) |
Tuesday, 5th May 2020: Vocabulary Unit 3 – social differences
- (-> into your document) Copy the vocabulary of Unit 3 – social differences into your worddocument
- Now practice the vocabulary: Unit 3 – social differences
Wednesday, 6th May 2020: Experiences in the Corona-time (writing)
- practice the vocabulary again: Unit 3 – social differences
- (-> into your document) Es ist die sechste Corona-Woche und unser Leben hat sich etwas verändert. Manches vermissen wir, manch positive Dinge sind aber auch geschehen. Sortiere deine Gedanken in einer Tabelle. Falls es dir auf Englisch zu schwer fällt, darfst du ausnahmsweise auf Deutsch schreiben. Überschrift: „Experiences in the Corona-time“ (Erfahrungen in der Corona-Zeit)
What I dislike (Was ich nicht mag) | What I like (Was ich mag) |
Thursday, 7th May 2020: the past progressive (Grammar)
Erinnere dich an die drei Haupt-Zeitformen: Die Verben (Tuwörter) zeigen an, wann etwas geschieht, geschehen wird oder geschehen ist. Gegenwart (Present tense), Vergangenheit (Past tense) oder Zukunft (Future tense).
Erinnere dich an die 3 Varianten innerhalb der drei Haupt-Zeitformen: Es gibt die einfache Form (Simple), die Verlaufsform (Progressive) und die abgeschlossene Form (Perfect).
Heute geht es um das Past Progressive: Die Verlaufsform der Vergangenheit.
Du warst dabei, etwas fertig zu machen – you were finishing. Du warst gerade am lesen – you were reading. Ich war gerade am Schreiben – I was writing…
- (-> into your document) Copy the green box on page 170, don’t forget the headline.
- (-> into your document) Do the test yourself sentences 1-6.
- Do some exercises here.
Now send your document to your teacher: KW 19 – E-GK 09 – family-name name.docx. Do it til 3 pm.
Friday, 8th May 2020: Time for revision
- practice the vocabulary again: Unit 3 – social differences
- Do some more exercises on the Past Progressive.
What we worked on so far:
| reading | writing | listening | grammar | vocabulary |
KW 12 | | 10 sentences about Hong Kong mini presentation: Hong Kong tourist spots | | | Unit 4: Way in |
KW 13 | interview Hendry Smiles | corona-diary | | Adjective or Adverb? | vocabulary-book describing the way |
KW 14 | | corona-diary about health | A good night’s sleep | relative-clauses with relative-pronouns (Unit 3) | vocabulary-book vocabulary Unit 3 – way in |
KW 17 | My city | corona-diary my city | | the passive voice (simple past) – Unit 3 | vocabulary-book Unit 3 – station 1+2 |
KW 18 | changes to te environment | corona diary changes to the environment | | reported speech (Unit 3) | vocabulary-book Unit 3 – reading corner |
KW 19 | How to change your mindset about quarantine | corona diary Experiences in the corona-time | The past progressive | vocabulary-book Unit 3 – social differences |