E-GK 09 - Corona

KW 18 – E-GK 09

It is the week number 5, counting our Corona-time (KW 18). What’s on this week?

  • reading: Changes to the environment
  • writing: Corona-diary + Changes to the environment
  • grammar: reported speech (indirekte Rede)
  • vocabulary: Unit 3, reading corner
  • Poem: The rare season

Now let’s start!

Please remember to write your corona-diary daily an to work on your vocabulary book/quizlet on an daily basis as well.

Open a new document „KW 18 – E-GK 09 – family name name.docx“. Whenever you find the instruction (-> into your document), work with this document.

Monday, 27th April 2020: Changes to the environment (reading)

  • Here you will find a text about the „changes to the environment caused by the covid 19-pandemic“. Read it carefully.
  • (-> into your document) Der Text erklärt, dass sich die Natur im Moment sehr erholt, weil die Menschen durch die Pandemie sich zurücknehmen müssen. Erkläre auf Deutsch, was der Text sagt: a) Was kann man in der Natur beobachten? b) Woran liegt es, dass die Natur sich erholt? Unter der Überschrift „Wie sich die Natur ändert in dieser Corona-Zeit“ schreibe einen kurzen Text auf deutsch.

Tuesday, 28th April 2020: Vocabulary Unit 3 – reading corner

  • (-> into your document) Copy the vocabulary of Unit 3 – reading corner into your worddocument, the sentences as well
  • Now practice the vocabulary: Unit 3 – reading corner

Wednesday, 29th April 2020: Changes to the environment (writing)

  • practice the vocabulary again: Unit 3 – reading corner
  • (-> into your document) On Monday you wrote a short text in German: „Wie sich die Natur ändert in dieser Corona-Zeit“. Now write your text in English!

Thursday, 30th April 2020: reported speech (Grammar)

Es gibt die direkte und die indirekte Rede – jemand spricht direkt oder jemand erzählt, was der andere gesagt hat. z.B.:

  • direkte Rede, Peter spricht: „I love my holidays – they are so cool!“
  • indirekte Rede, ich erzähle, was Peter gesagt hat: „Peter said, that he loved his holidays – they were so cool.“

Schauen wir uns mal an, was grammatikalisch im Übergang von der direkten Rede in die indirekte Rede passiert:

  • I love my holidays -> he loved his holidays. I/my wird zu he/his. Klaro, oder? Peter sagt „Ich liebe meine Ferien“ und ich sage „Er liebt seine Ferien“. => Anpassung der Person
  • I love my holidays -> he loved his holidays. Love wird zu loved. Auch das ist klar. Wenn ich erzähle, was Peter gerade gesagt hat, ist es ja schon Vergangenheit. => Anpassung der Zeitform in die Vergangenheit (backshift).

Nochmal das Beispiel zum Mitdenken – achte auf die Anpassung der Person (fett gedruckt) und auf den zeitlichen backshift (unterstrichen):

  • direkte Rede, Peter spricht: „I love my holidays – they are so cool!“
  • indirekte Rede, ich erzähle, was Peter gesagt hat: „Peter said, that he loved his holidays – they were so cool.“

  • (-> into your document) Copy the examples from page 173.
  • (-> into your document) Do the 6 test yourself sentences.
  • (-> into your document) Practice this and write the correct sentences into your document.
  • (-> into your document) Now write 10 new examples like this: Peter: „I like my shoes“ – „Peter said, that he liked his shoes“:

Now send your document to your teacher: KW 18 – E-GK 09 – family-name name.docx. Do it til 3 pm.

Friday, 1st May 2020 (Maifeiertag)

  • read the poem yourself and record it.
  • Would you like to present this poem to your mother oder father?

What we worked on so far:

readingwritinglisteninggrammarvocabulary
KW 1210 sentences about Hong Kong
mini presentation: Hong Kong tourist spots
Unit 4: Way in
KW 13interview Hendry Smilescorona-diaryAdjective or Adverb?vocabulary-book

describing the way
KW 14corona-diary

about health
A good night’s sleeprelative-clauses with relative-pronouns (Unit 3)vocabulary-book

vocabulary Unit 3 – way in
KW 17My citycorona-diary

my city
the passive voice (simple past) – Unit 3vocabulary-book

Unit 3 – station 1+2
KW 18changes to te environmentcorona diary
changes to the environment
reported speech (Unit 3)vocabulary-book

Unit 3 – reading corner